CrossFit w pigułce!

    CrossFit jest programem treningu siłowego i kondycyjnego rozwijającym wszechstronnie sprawność organizmu.

    CrossFit jest uniwersalny, trenują go amatorzy, u których ciało równomiernie i kompleksowo się rozwija, wyczynowi sportowcy, a także jednostki specjalne (np. Marins, Navy Seals), strażacy, czy policjanci na całym świecie, którzy doceniają osiągane, wymierne rezultaty.

    Treningi CrossFit są różnorodne i czerpią z wielu dyscyplin sportowych, nie koncentrując się nadmiernie na żadnej z nich. Na zajęciach przeplatają się ćwiczenia kondycyjne, siłowe i gimnastyczne, które razem trenowane rozwijają 10 cech motorycznych człowieka.

10 cech rozwijanych przez CrossFit

    01. Wytrzymałość sercowo-naczyniowa i oddechowa

    02. Wytrzymałość siłowa

    03. Siła

    04. Elastyczność/gibkość

    05. Moc

    06. Prędkość

    07. Koordynacja

    08. Sprawność/zwinność

    09. Dokładność

    10. Równowaga

Jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów ;)

Greg Glassman o CrossFit

    “Jedz mięso i warzywa, orzechy i nasiona, trochę owoców, odrobinę skrobi i zero cukru. Trzymaj spożycie na poziomie wspierającym ćwiczenia, a nie odkładanie tłuszczu. Ćwicz podstawowe ćwiczenia: Martwy ciąg, zarzut, przysiad, wyciskania, zarzut i podrzut oraz rwanie. Opanuj podstawy gimnastyki: podciąganie, pompki na poręczach, pompki, wspinanie się na linę, wstawanie na rękach, piruety, salta. Jeźdź na rowerze, biegaj, pływaj, wiosłuj itp., szybko i mocno. Przez 5 z 6 dni w tygodniu mieszaj te elementy w jak największą ilość kombinacji na którą tylko wyobraźnia pozwoli. Rutyna jest wrogiem. Wykonuj treningi szybko i intensywnie. Regularnie ucz się i uprawiaj nowe dyscypliny sportowe”

    Greg Glassman - założyciel CrossFit

Ten serwis korzysta z plików cookies.